يكشنبه1402/8/7

08:28:0

253

هشتاد و هفتمین اجلاس و مجمع عمومی کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) برگزار شد.

به گزارش دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی، اجلاس بین المللی کمیسیون الکتروتکنیک از 30 مهرماه لغایت 5 آبان ماه با حضور مسئولین کمیته های ملی کشورهای عضو، مسئولین سازمان ایزو، اتحادیه بین المللی ارتباطات، سازمان های منطقه ای استانداردسازی و سایر نهادهای همکار با میزبانی کمیته ملی مصر و به شکل مجازی برگزار شد.
برگزاری جلسات نهادهای سه گانه استانداردسازی، بازاریابی، ارزیابی انطباق IEC و نشست های ویژه مسئولین کمیته های ملی کشورهای عضو از جمله برنامه های این رویداد بود.
جایگاه و کاربرد استانداردهای بین المللی در خصوص فناوری های جدید مانند امنیت سایبری، هوش مصنوعی و انرژی های تجدیدپذیر و مشارکت اعضا در فعالیت های مرتبط از جمله مباحث مورد توجه کشورها بود که در این اجلاس مطرح و بررسی شد.
در نشست روز پنجشنبه مجمع به عنوان بالاترین نهاد سیاستگذار و تصمیم گیر در ساختار مدیریتی IEC، بیانیه رئیس، گزارش سالانه دبیرخانه، گزارش مالی و پیش بینی بودجه سال آتی ارائه و تصویب شد. همچنین انتخابات اعضای هیات مدیره و نهاد های سه گانه از دیگر موارد دستور کار بود و کاندیداهای کشورهای کره، استرالیا، کلمبیا، هند، سوئد، فرانسه، آلمان، دانمارک، اسپانیا، ژاپن، بلژیک، کانادا، هلند و عربستان سعودی با کسب آراء موفق به راهیابی در ساختارهای مدیریتی شدند.
گفتنی است جمهوری اسلامی ایران عضو اصلی در کمیسیون IEC و مجمع عمومی است و در حال حاضر در 150 کمیته فنی و فرعی این سازمان عضویت فعال و ناظر را دارد.